Polska

Statystyki przemieszczania się podczas pandemii



Rodzaj transportu używany przez Polaków w czasie pandemii
(Dane z ostatnich 12 miesięcy aktualizowane codziennie - wkrótce dostępne będą również dane regionalne)
73.8% najczęściej wybierało samochód i dalej zamierza z czego 3.2% planuje wybierać transport publiczny

18.2% najczęściej wybierało transport publiczny i dalej zamierza z czego 4.8% planuje wybierać samochód

Zmiana w przemieszczaniu się w branży rozrywkowej
(Dane z ostatnich 10 miesięcy)
Trendy dotyczące przemieszczania się w takich miejscach jak restauracje, kawiarnie, centra handlowe, parki rozrywki, muzea, biblioteki i kina.

O tyle procent ilość osób udających się do restauracji, kin, muzeów, bibliotek itp. w ostatnich 7 dniach raportu.

Zmiana w przemieszczaniu się w sklepach i aptekach
(Dane z ostatnich 10 miesięcy)
Trendy dotyczące przemieszczania się w takich miejscach jak sklepy spożywcze różnej wielkości, targowiska, drogerie i apteki

O tyle procent ilość odwiedzających sklepy różnej wielkości w ostatnich 7 dniach raportu.

Zmiana w przemieszczaniu się w parkach i skwerach
(Dane z ostatnich 10 miesięcy)
Trendy dotyczące przemieszczania się w takich miejscach jak parki narodowe, plaże publiczne, przystanie, wybiegi dla psów, skwery i publiczne ogrody.

O tyle procent ilość osób udających się do parków, skwerów itp. w ostatnich 7 dniach raportu.

Zmiana przemieszczania się transportem publicznym
(Dane z ostatnich 10 miesięcy)
Trendy dotyczące przemieszczania się na stacjach transportu publicznego takich jak stacje metra, przystanki autobusowe / tramwajowe i stacje kolejowe.

O tyle procent ilość osób używających transportu publicznego w ostatnich 7 dniach raportu.

Zmiana w przemieszczaniu się do miejsc pracy
(Dane z ostatnich 10 miesięcy)
Trendy dotyczące przemieszczania się do i z miejsc pracy.

O tyle procent ilość przemieszczających się ludzi do i z pracy w ostatnich 7 dniach raportu.

Zmiana w przebywaniu w domach
(Dane z ostatnich 10 miesięcy)
Kategoria ta pokazuje zmiany dotyczące ilości czasu spędzanego w domu.

O tyle procent ilość czasu spędzanego w domu w ostatnich 7 dniach raportu.

Opis metodologii
Informacje o danych

Zmiany zachodzące każdego dnia są porównywane z wartością poziomu odniesienia dla danego dnia tygodnia:
● Poziomem odniesienia jest wartość mediany dla odpowiedniego dnia tygodnia w 5-tygodniowym okresie od 3 stycznia do 6 lutego 2020 r.
● Raporty przedstawiają trendy z kilku tygodni, przy czym najnowsze dane pochodzą sprzed około 2–3 dni (tyle trwa przygotowanie raportu).

Dane uwzględniane w obliczeniach zależą od ustawień użytkownika oraz jego połączenia. Dane muszą także przekroczyć próg umożliwiający zachowanie prywatności. Jeśli próg umożliwiający zachowanie prywatności nie jest przekroczony (tzn. ruch w danym miejscu jest zbyt mały, by można było zapewnić anonimowość), nie pokazujemy zmiany dziennej.

Uwzględniamy kategorie miejsc, które są związane z niezbędnymi usługami oraz mogą przydać się w działaniach służących zachowaniu dystansu.

Ochrona prywatności

Raporty zostały tak opracowane, by były pomocne, a jednocześnie nie naruszały rygorystycznych zasad dotyczących ochrony prywatności. Na żadnym etapie nie są udostępniane żadne informacje umożliwiające identyfikację konkretnej osoby – takie jak lokalizacja, kontakty czy pokonane trasy.

Statystyki zawarte w raportach są opracowywane na podstawie sumarycznych, zanonimizowanych zbiorów danych pochodzących od użytkowników, którzy włączyli (domyślnie wyłączone) ustawienie historia lokalizacji. Użytkownicy mogą w dowolnym momencie wyłączyć to ustawienie na swoim koncie Google i usunąć dane historii lokalizacji z osi czasu.

Przy tworzeniu raportów korzysta się z technologii anonimizacji najwyższej klasy – tej samej, której Google używa na co dzień w usługach i która zapewnia prywatność i bezpieczeństwo danych o aktywności. W raportach wykorzystywana jest prywatność różnicowa, która dodaje losowe informacje do naszych zbiorów danych, dzięki czemu możliwe jest uzyskanie wysokiej jakości wyników bez identyfikowania konkretnych osób. Te środki ochrony prywatności sprawiają też, że Google nie udostępnia bezwzględnej liczby wizyt.

Czekasz na apkę pokazwirusa?

Pracujemy nad aplikacją mobilną, która pokaże Ci najważniejsze aktualizacje dotyczące koronawirusa w Polsce.